اگر از همان سنین جوانی احساس ضعف در بدن دارید و یا خیلی زود دچار پوکی استخوان، ریزش مو و مشکلاتی از این قبیل شده‌اید به احتمال زیاد بدنتان آن طور که باید ویتامین و مکمل‌های مورد نیاز را دریافت نمی‌کند که در خیلی از مواقع این مشکل ریشه در کودکی افراد دارد زیرا زمانی که برای رشد اولیه نیاز بوده تا بدن افراد ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم را دریافت نماید، این اتفاق نیوفتاده و کمبود مواد مورد نیاز بدن، کم کم خود را به شکل بیماری‌های مختلف و ضعف نشان می‌دهند. متاسفانه برخی از والدین به علت نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه، به طور ناخواسته زمینه‌ساز بروز مشکلات عدیده‌ای در سلامت فرزندانشان در سال‌های آتی می‌شوند.


در زمان‌های گذشته اصلا استفاده از مکمل و انواع مولتی ویتامین برای کودکان مرسوم نبوده و بیشتر افراد هم با این موارد آشنایی نداشتند با این حال افراد کمتر به بیماری دچار می‌شدند و زندگی سالم‌تری داشتند. دلیل این موضوع به تغذیه سالم و ارگانیک باز‌می‌گردد چرا که در آن زمان‌ها همه مواد غذایی و خوراکی‌ها به طور طبیعی به وجود می‌آمدند اما این روزها بیشتر خوراکی‌ها برای رشد سریع‌تر به انواع هورمون نیاز دارند و این موضوع علاوه بر اینکه موجب شیمیایی شدن مواد غذایی است، بسیاری از املاح و مواد معدنی موجود در خوراکی‌ها که از لازمات بدن انسان است را از بین می‌برد و این یک دلیل اصلی برای ایجاد انواع بیماری‌ها در سنین پایین می‌باشد. به همین جهت استفاده از مولتی ویتامین و مکمل برای کودکان نسل امروز بسیار الزامی می‌باشد.


در ادامه این مقاله چند مورد از مولتی‌ویتامین‌های پیشنهاد شده در سایت آمازون را معرفی کرده‌ایم صرفا جهت آشنایی شما که بدانید هر مکملی می‌توانید نیازهایی از بدن کودک شما را رفع کند. به خاطر داشته باشید که برای خرید هرگونه مکمل و مولتی ویتامین ابتدا با پزشک فرزند خود مشورت کرده و با تحقیق و آگاهی کامل اقدام به خرید نمایید که نتیجه خوبی دریافت کنید.


ویتامین لازم برای کودکان را چگونه تامین کنیم؟


وقتی این سوال را از پزشک فرزند خود می‌پرسید، در ابتدا تاکید بر تغذیه سالم دارد. اما منظور از تغذیه کافی و سالم این نیست که هر چیزی را به فرزند خود بدهید زیرا در خرید مکمل از آمازون بسیاری از مواقع خوردن برخی خوراکی‌ها برای بدن کدکان نه تنها نفعی ندارد و چه بسا موجب بروز مشکلات و کمبودهایی نیز بشود. در مرحله اول باید تمامی این عادات غلط اصلاح شود و سعی کنید با استفاده از خوراکی‌های مفید و ارگانیک، ویتامین‌ها و مواد معدنی را به بدن فرزند خود برساند.


برای رشد کودکان ویتامین‌های مختلفی نیاز است که هر ویتامینی در یک خوراکی جای دارد. به عنوان مثال برای تامین کلسیم کودک باید در برنامه غذایی او استفاده از شیر و لبنیات را در نظر بگیرید. همچنین استفاده از مرغ، گوشت، میوه‌ها و سبزیجات از دیگر مواردی است که باید در برنامه غذایی کودک جای گرفته شود. اما بد نیست بدانید اگر به دنبال تهیه مرغی باشید که با هورمون رشد نکرده باشد و یا گوشت بلدرچین تهیه کنید همچنین استفاده از گوشت گوساله را از این برنامه غذایی کنار بگذارید.


چند مولتی ویتامین برای کودکان صرفا جهت آشنایی


شاید این سوال در ذهنتان نقش ببندد که آیا تمامی کودکان ملزم به استفاده از ویتامین‌ها و مکمل‌های اضافه هستند؟ پزشکان معتقدند کودکانی که به اصطلاح بد غذا هستند و وعده‌های غذایی روزانه خود را به طور کامل نمی‌خورند، باید از مکمل‌های دارویی استفاده کنند، همچنین کودکانی که بیمار هستند و مجبور به استفاده از داروهای درمانی می‌باشند و کودکانی که علاقه وافری به فست فودها و نوشابه دارند از دیگر گزینه‌هایی هستند که والدین آنها باید برای رشدشان از مکمل‌ها و ویتامین‌ها استفاده نماید. اما به غیر از این افراد، برای رشد بهتر فرزندان و داشتن بدنی سالم‌تر استفاده از انواع مکمل و مولتی ویتامین برای کودکان توصیه می‌شود که با خرید از سایت های خارجی می‌توانید تهیه کنید همچنین برخی داروخانه‌ها نیز این مکمل‌ها را موجود دارند.


به طور کلی بدن کودکان برای رشد و داشتن سلامتی به ویتامین های C ،B ،A، کلسیم و آهن نیاز دارد که تمامی اینها در مکمل‌های دارویی قابل دسترس است.


مکمل Flintstones


اگر کودک بدغذایی دارید و همیشه مجبورید با قاشق غذا به دنبالش بدوید، بهتر است به فکر خرید مولتی ویتامین Flintstones باشید. این مکمل برای کودکانی که علاقه زیادی به خوردن غذا ندارند بسیار مناسب است.


یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Flintstones که آن را نزد کودکان محبوب کرده است، حالت پاستیل مانندش است؛ از آنجایی که کودکان در برابر خوردن قرص و شربت‌ مقاومت دارند، می‌توان با استفاده از این مکمل پاستیل مانند به راحتی ویتامین‌های مورد نیاز بدنشان را تامین کرد. این مکمل سرشار از ویتامین‌های C ،B ،A و D است. ضمن اینکه برای کودکانی که بدن ضعیفی دارند و مدام دچار سرماخوردگی می‌شوند هم گزینه مناسبی به حساب می‌آید.


قرص‌های WELLKID


اگر کودکی در سنین 4 تا 12 سال دارید، می توانید با استفاده از قرص‌های WELLKID سلامتی را برایشان به ارمغان آورید. این قرص جویدنی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که در تقویت سیستم ایمنی کودکان تاثیر به سزایی دارد. علاوه بر آن، WELLKID برای بهبود سیستم فکری و ذهنی کودکان هم بسیار مفید است و می‌تواند بر قدرت یادگیری آنها تاثیرات مثبت داشته باشد. البته یادتان باشد که این قرص برای کودکان زیر 4 سال اصلا مناسب نیست و ممکن است موجب بروز مسمومیت در آنها شود.


مکمل Asmavit


اگر سیستم ایمنی کودکتان به شدت ضعیف است و یا دچار مشکلات تنفسی شده است، می‌توانید برای بهبود اوضاع از مکمل Asmavit استفاده کنید. در ساخت این مکمل از ویتامین‌های ای، سی و ب 12 و همچنین آهن و منیزیوم استفاده شده است. یادتان باشد که در استفاده این مکمل برای کودکتان زیاده روی نکنید. بازه سنی 2 تا 4 ساله دوبار در روز به اندازه یک قاشق چایخوری از شربت Asmavit را میل کنند.


مکمل AquaMarine


اگر به دنبال یک مکمل همه چیز تمام برای فرزندتان هستید، می‌توانید AquaMarine را تهیه نمایید. این مکمل مجموعه‌ای از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است که در نهایت به سلامت کودک شما کمک می کند. در ساخت این مکمل از ویتامین‌های ای و دی استفاده شده است. ضمن اینکه اسیدهای چرب و امگا 3 نیز درون آن یافت می‌شود.


AquaMarine دوست قلب، مغر و سیستم ایمنی کودکان است و به معنای واقعی کلمه اوضاع درونی بدن کودکان را بهبود می‌بخشد. این مکمل در قالب شربت تهیه می‌شود. به همین خاطر استفاده از آن برای کودکان بسیار راحت است. البته یادتان باشد که AquaMarine برای کودکانی که به محصولات دریایی حساسیت دارند، مناسب نیست و می‌تواند شدت حساسیت در این دسته از کودکان را افزایش دهد. کودکان 5 تا 12 ساله می‌توانند به طور روزانه یک قاشق چایخوری از این مکمل را میل نمایند.


کودکان مهم‌ترین بخش زندگی مادر و پدرها هستند به همین خاطر باید به سلامت آنها توجه ویژه‌ای شود. بدون شک کودکان سالم امروز، مهره‌های کلیدی فردا در جامعه خواهند بود و باید بستر مناسبی را برای رشد آنها فراهم کرد. بنابراین به تمامی والدین مهربان توصیه می‌شود با خرید مکمل و مولتی ویتامین برای کودکان وظیفه خود را در خصوص فرزنداشان به خوبی انجام دهند.