سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا هنوز هم خرید از آمازون به صرفه است؟

چندی پیش با شروع و شدت گرفتن تحریم‌ها در ایران و عدم واردات، رفته رفته بسیاری از داروهای کمیاب و محصولات برند از بازار ایران حذف شده و جای خود را به محصولات تقلبی و یا تولید داخل دادند که تعداد زیادی از مردم به دنبال راه‌هایی برای فراهم کردن محصولات مورد نیاز خود از کشورهای دیگر بودند.

 

مشکل عدم واردات قانونی کالاها به ایران، راه را برای ورود غیر قانونی محصولات و فروش با قیمت‌های گزاف و همچنین رشد بی سابقه کالاهای تقلبی و داروهای فاسد گسترده ساخت.

 

روی کار آمدن شرکت‌های واسطه و آنلاین شاپ‌هایی که از سایت‌ها و پیج‌های خارجی خرید کرده و به ایران می‌آورند بخشی از این مشکلات را برای مدتی حل کرد اما ماجرا به اینجا ختم نشد.

 

مشکلات خرید از سایت‌های خارجی

 

خرید کالا از خارج و سایت‌ها و آنلاین شاپ‌های خارجی ماندد خرید از آمازون به کمک واسطه‌هایی که به دلیل مشکلاتی نظیر نداشتن کارت برای پرداخت ارزی توسط همه مردم و عدم ارسال پستی کشورهای دیگر به ایران روی کار آمدند، بخشی از مشکلات را حل کرد و نیاز افراد به خرید داروهای مهم و یا کالاهای صنعتی، پزشکی و ... که در ایران نبودند را مرتفع ساخت اما با بالا رفتن ناگهانی و شدید قیمت ارز مانند دلار و درهم نه تنها به کسب و کارهای این چنینی آسیب رساند بلکه خرید را برای بقیه سخت کرد.

 

زمانی که خرید از سایت‌های خارجی را از طریق شرکت‌های واسطه انجام می‌دهید، به هزینه ارزی کالا عددی به عنوان کارمزد شرکت واسطه که تمامی مراحل خرید تا ارسال به ایران را انجام می‌دهد، هزینه حمل کالا تا ایران، هزینه گمرک و ... اضافه می‌شود که ممکن است پرداخت این هزینه‌های جانبی برای هر کالایی به صرفه نباشد و شما را از خرید منصرف کند. (به خصوص با بالا رفتن نرخ ارز در چند ماه گذشته که قدرت مردم خرید به شدت کاهش یافت)

 

همچنین در صورت انتخاب شرکت و یا واسطه‌ای غیر معتبر برای خرید از آمازون و دیگر سایت‌های خارجی، ممکن است پس از پرداخت پول، دیگر جواب شما را ندهند و یا کالا را تحویل نداده و پس از مدتی که وجه شما را نگه داشتند با عناوینی مانند عدم تحویل فروشنده و یا مشکلات گمرکی، خرید را کنسل کرده و پس از مدت طولانی و بی ارزش شدن مبلغ پرداختی شما، عودت وجه انجام دهند.

 

از دیگر مشکلات خرید از خارج به کمک شرکت‌های واسطه غیر معتبر می‌توان به تحویل کالاهای غیر اصل و آسیب دیده و عدم خرید از سایت خارجی و درخواستی شما اشاره کرد.

 

چرا از سایت amazon خرید کنیم؟

 

با تمام مشکلاتی که بالاتر به آن اشاره کردیم، گران شدن ارز و کلاهبرداری‌های برخی از افراد و واسطه‌ها، باز هم خرید از سایت‌های خارجی مانند خرید از چین، خرید از آمریکا، خرید از دبی و ... به صرفه است به خصوص در روزهای اخیر که مجدد نرخ ارز کاهشی شده و فرصت خوبی برای خرید کالاهای مورد نیاز شماست.

 

همچنین زمانی که کالاهای تقلبی را به عنوان محصولات اصل و با کیفیت و با قیمتی بالا خریداری کنید و پس از آن متوجه این اشتباه خود شوید و یا به دلیل مصرف داروی فاسد و تقلبی دچار مشکلات جدی شوید، متوجه اهمیت و ارزش خرید مستقیم کالا از سایت‌های خارجی و اطمینان خاطر داشتن بابت اصالت محصول خواهید شد.

 

سایت آمازون آمریکا و امارات، یکی از سایت‌های فروشگاهی پرطرفدار بوده که 95 درصد محصولات را در خود جای داده است و پس از آن سایت ebay و aliexpress را می‎‌توان در رده بندی پرطرفدارترین سایت‌های فروشگاهی خارجی قرار داد.

 

چگونه از سایت آمازون سفارش دهیم؟

 

اگر شما هم متقاضی خرید از آمازون و یا ... هستید نیازی به داشتن اکانت در سایت خارجی نیست. ابتدا در سایت چارسوق ثبت نام کنید و پس از ورود به پنل کاربری چارسوق می‌توانید در قسمت ثبت سفارش، لینک کالایی را که در سایت خارجی دیده و قصد خرید داشته کپی و در کادر مربوطه قرار دهید تا  مرحله صدور فاکتور توسط کارشناسان چارسوق انجام شود.

 

نیازی به پرداخت دلار و درهم برای خرید نیست بلکه شما مبلغ تعیین شده در پیش فاکتور را به صورت ریالی به چارسوق می‌پردازید و سایت چارسوق موظف به تامین مقدار ارز مورد نیاز برای خرید از سایت خارجی خواهد بود.

 

خرید و پرداخت ارز به فروشنده، دریافت کالا از فروشنده در کشور مبدا و ارسال آن به ایران، طی کردن مراحل عبور از گمرک و ضمانت فیزیکی کالا (سالم رساندن کالایی که نو بوده و فروشنده به طور کاملا سالم به نماینده چارسوق در کشور خارجی تحویل داده است) به عهده تیم چارسوق بوده و شما باید محصول خود را در ایران و درب منزل یا به صورت حضوری در دفتر ایران چارسوق تحویل بگیرید.

 

چنانچه در هر یک از مراحل خرید تا ارسال کالای شما به ایران مشکلی پیش بیاید، چارسوق موظف به رفع آن و تحویل کالا به مشتری بوده و در غیر این صورت موظف به پرداخت خسارت می باشد.